سفارش تبلیغ
صبا ویژن


امام علی علیه السلام - متن سخنرانی و روضه استاد حاج مهدی توکلی


 

متن سخنرانی حاج مهدی توکلی ( ولادت امام علی علیه السلام )

برخی از جسم ها نورانی است. پیغمبر صلی‌الله علیه وآله وسلم آنقدر نورانی بود که سایه نداشت. این یکی از نشانه هایی بود که او را با عنوان پیغمبری بشناسند. نور سایه ندارد. اگر جسم تاریک و کدر باشد سایه دارد ولی اگر شفاف باشد سایه ندارد.

استادان ما می گفتند: خداوند با اضافه گِل جسم آنها، روح ما را خلق کرد. یعنی وقتی مثلاً آیت الله عظمی بهجت(ره) بسیار نورانی می شود تازه به جسم پیامبر صلی‌الله علیه وآله وسلم میرسد.

این ایام پرونده آدم را سفید می کند. در حدیث هست که اگر یک شب دعای مُجیر را بخوانید، اگر گناه هایتان به تعداد ریگ های بیابان باشد، خداوند خواهد بخشید. خصوصاً شما که غرق در محبت امیرالمومنین علی علیه‌السلام هستید.

قرآن از ابتدا تا انتهایش مدح حضرت علی علیه‌السلام است. کسی نمی تواند امام علی علیه‌السلام را مدح کند. همانند این است که سمیناری برای آیت الله عظمی بهجت(ره) گرفته باشند و برای سخنرانی مرا دعوت کنند! شاید هیچ جکی آنقدر خنده دار نباشد. برای سمینار چنین شخصی، عالم بزرگواری همانند آیت الله حسن زاد? آملی را می آورند. تازه آنها هم می گویند: ما او را نمی شناسیم.

ما شکم را می شناسیم! ما چه میدانیم فاطمه زهرا سلام‌الله علیها کیست. امیرالمومنین علی علیه‌السلام را فاطمه زهرا سلام‌الله علیها می شناسد و خدا. قرآن سرتاسر وصف مرتضی علی علیه‌السلام است.

مُجاهد فردی سنی است، در کتابش نوشته است 80 آیه در قرآن وجود دارد که کسی جز علی علیه‌السلام نمی تواند ادعا کند" این در مورد من است." مثلاً: " إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُواْ الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاَةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ " می گوید: ولیّ شما کسی است که در رکوعش به سائل انگشتر داد. خداوند مداحش است و درقرآن وصفش می کند.

من می گویم از "ب" بسم الله تا "س" ناس همه ذکر مرتضی علی علیه‌السلام است.

آیه ای دیگر: " وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَادِ " در مردم کسانی هستند که حاضرند جانشان را بدهند تا فقط خدا راضی باشد. علی علیه‌السلام در بستر پیامبر صلی‌الله علیه وآله وسلم خوابیدند. چه کسی چنین کرد؟

سه شب افطارشان را می بخشند. چه کسی چنین می کند؟ غیر از او چه کسی چنین کاری کرده است؟

علی علیه‌السلام قرآن ناطق است. خودشان می فرمایند: قرآن صامت است، اگر می خواهید قرآن به نطق درآید نزد من بیایید.

من اینگونه بگویم که اگر بخواهند فضائل یک انسان کامل را بنویسند، قرآن می شود. اگر هم بگویند: یک انسان کامل را نشان بدهید که این فضائل در او پیاده شده باشد، امیرالمومنین علی علیه‌السلام می شود.

اگر علی علیه‌السلام نباشد، خیلی از آیات قرآن معنی نمی شود. خداوند می فرماید: او لیاقت رهبری را دارد! که در نماز هم گدا را دست خالی نمی فرستد و به فقرا توجه می کند. خیلی از جاها امیرالمومنین علی علیه‌السلام فعلی را انجام داده است و بعد قرآن نازل شد. جالب است که قرآن تابع امیرالمومنین علی علیه‌السلام است.

یکی از ویژگی های بزرگ امیرالمومنین علی علیه‌السلام نصرت دین است. در سوره مائده آیه 54 خداوند ویژگی هایی برای کسانی که دین خدا را یاری می کنند، بیان فرمودند. اگر امیرالمومنین علی علیه‌السلام نبود دین پیش نمیرفت. هر کسی خواست در برابر پیامبر صلی‌الله علیه وآله وسلم بایستد امیرالمومنین علی علیه‌السلام بینی او را به خاک مالید. او موانع را از سر راه پیامبر صلی‌الله علیه وآله وسلم برداشت.

 

 



نویسنده : خادم اهل بیت » ساعت 12:10 عصر روز شنبه 94 شهریور 28